kontorshotell i goteborg

CONVENDUM – Ditt nästa kontorshotell i Göteborg


Efterfrågan på kontorslokaler i Göteborg är fortsatt hög. Framförallt handlar det om en ökad efterfråga på lokaler i de mest centrala delarna. Samtidigt råder det en fortsatt stor lokalbrist som ställer till det för organisationer som vill etablera sig. På CONVENDUM är vi därför mycket glada över att kunna erbjuda företag en kostnadseffektiv lösning i vårt Coworking space, vilket över tid kommer att ersätta kontorshotell i Göteborg.

Efterfrågan på kontor i Göteborg ökar

Som tidigare nämnts är kontorsmarknaden i Göteborg glödhet. Gynnsamma förhållanden för företag med en god ekonomisk miljö under många år sägs vara en av de främsta anledningarna till att efterfrågan på kontor ökar, enligt Cecilia Gunnarsson från JLL. Något som också har varit trenden under de senaste åren.

I rapporten Nordic Outlook som årligen ges ut av JLL, konstaterar man att företag framförallt efterfrågar moderna, effektiva och flexibla kontorslösningar i bra lägen. Parallellt med detta har däremot kontorsaktörerna i Göteborg inte kunnat möta den ökade efterfrågan, vilket har lett till en stor lokalbrist och ökade hyror.

På CONVENDUM är vi därför mycket glada över att kunna erbjuda små, medelstora och stora företag en nutida kontorslösning som klarar av att möta alla krav på modernitet, effektivitet och flexibilitet. Genom att flytta verksamheten till vårt Coworking space kan du räkna med ett modernt och kostnadseffektivt kontor på bästa adress!

Coworking space – mer än ett kontorshotell

Vårt första Coworking space i Göteborg hittar du på anrika Kungsportsavenyn 21. På sju hela våningsplan samsas toppmoderna kontor med öppna coworkingytor, mötes- och konferensrum. Högst upp hittar du dessutom en härlig takterrass som ger en hisnande utsikt över hela Avenyn.

Genom att teckna ett medlemskap hos CONVENDUM får du inte enbart tillgång till vårt Coworking space i Göteborg, utan även till samtliga våra Coworking spaces i Stockholm. Med andra ord får du tillgång till alla gemensamma ytor, mötes- och konferensrum, kök, gym, Wi-Fi, skrivare och annan teknik som återfinns på samtliga av våra Coworking spaces.

Vår kompetenta personal finns på plats under samtliga vardagar för att ge dig bästa möjliga service. Hos oss slipper du nämligen tänka på alla kringtjänster som reception, städning, IT-support eller liknande. All drift och underhåll ingår i medlemskapet!

För dig som vill kunna varva arbete i de öppna coworkingytorna med fokuserat arbete i kontor, finns möjligheten att hyra ett eller flera Private offices. Det vill säga egna låsbara kontor som lämpar sig utmärkt för fokuserat arbete.

Synonymt för våra Private offices är att de är fullutrustade med ergonomiska möbler av högsta kvalité och stil. Generösa avtal gör det också möjligt att utöka eller minska kontorsytan allt eftersom förutsättningarna förändras. Något som gör våra kontorslösningar till ett attraktiv val för företag i alla storlekar.

I och med att du och dina kollegor delar coworkingytor med andra medlemmar, öppnas dörrarna till spännande kunskapsutbyten och nya affärer i en social kontext. Våra dagliga frukostar och veckovisa after works blir en naturlig plats för att utbyta idéer och kunskap samt påbörja samarbeten.

Genom att flytta verksamheten till vårt Coworking space får du en modern, flexibel och kostnadseffektiv lösning som över tid kommer att ersätta kontorshotell i Göteborg. Boka en visning via kontaktformuläret, ring oss direkt på +46 (0)10 510 08 88 eller använd vår chattfunktion.