Vad kostar ett kontor?

I Stockholm kan ett traditionellt kontor kosta mellan 10 000 – 20 000 kronor per person och månad. Det blir mycket pengar i längden. Men om du ska göra en rättvis jämförelse mellan traditionellt kontor och kontorshotell räcker det inte att bara jämföra priset per anställd eller kvadratmeter.

Det bästa är att kolla vad du får för pengarna. I den här artikeln tittar vi närmare på frågan ”Vad kostar ett kontor?”, vi går igenom vad det innebär med kontorshotell och hur det fungerar att hyra kontor hos oss på CONVENDUM. Vad kostar kontorshotell kontra ett traditionellt kontor? Vad ingår i ett medlemskap? Vad kommer du att få tillgång till om du hyr kontor hos oss? Och vilka fördelar finns med coworking? Häng med!

Sänk dina kostnader – få tillgång till olika kontorshotell

När du hyr ett traditionellt kontor betalar du ofta kallhyra där det pris du betalar bara täcker hyran av lokalen. På ett kontorshotell däremot, betalar du varmhyra och det pris du betalar täcker inte bara hyran, utan även allt du behöver för att driva kontoret.Med ovan sagt blir det snabbt ganska tydligt att det är mer kostnadseffektivt att hyra ett kontor på ett kontorshotell, istället för att ha ett traditionellt kontor. I stället för att betala onödiga kostnader för extra kontorsplatser, betalar du bara för den yta du behöver.

Flera av våra hyresgäster har sänkt sina kontorskostnader med nästan 50 % när de valt att komma till CONVENDUM. När du tecknar ett medlemskap hos oss betalar du varmhyra och i den ingår allt du behöver: elektricitet, vatten, möbler, kontorsdrift och konferensteknik. Du kan se det som en all inclusive-lösning som underlättar din vardag, du slipper huvudvärken av kostsamma kringtjänster som inte syns i hyresavtalet.

När du tecknar medlemskap och hyr kontor på något kontorshotell får du även tillgång till alla våra coworking spaces i Stockholm, Göteborg och Palma de Mallorca.

Kostnader för ett traditionellt kontor:

  • Kallhyra: Du betalar en fast månadskostnad i hyra.
  • Underhåll: Denna kostnad tillkommer utöver hyran. Du behöver se till att kontoret städas och att eventuella reparationer och underhållsarbeten görs.
  • Service: Även denna kostnad tillkommer utöver hyran. Du måste se till att nödvändiga tjänster finns på plats, som WiFi, skrivare, telefon, möbler och annat.
  • Inredning: Du måste köpa in ergonomiska möbler så att du och dina medarbetare får en bra arbetsmiljö. Det är ditt ansvar att inreda och möblera kontoret.
  • Nätverk: Begränsade möjligheter att träffa andra företag och nätverka.

Kostnader för ett kontor på ett kontorshotell:

  • Hyra: En fast månadskostnad som oftast inkluderar allt som behövs för att driva företaget.
  • Underhåll: Ingår i månadsavgiften. Ansvar för underhåll och reparationer ligger på kontorshotellet.
  • Service: Ingår i månadsavgiften, såsom WiFi, skrivare, telefon, möbler och andra tjänster som behövs för att driva företaget.
  • Inredning: Ingår i månadsavgiften. Kontoret är möblerat och redo att användas direkt.
  • Nätverk: Stora möjligheter att träffa andra företag och bygga ett brett nätverk.

Hyra eget kontor på kontorshotell – ett kostnadseffektivt alternativ

Det finns alltså stora skillnader i hur mycket det kostar att hyra ett traditionellt kontor, jämfört med ett eget kontor på kontorshotell. I månadsavgiften på ett kontorshotell ingår underhåll, service, inredning och nätverk – kostnader som tillkommer om du hyr ett vanligt kontor.

Kontorshotell är även ett smidigt alternativ för mindre företag som slipper oroa sig för extra kostnader i samband med kontorshyra. En fördel med kontorshotell är även den kreativa och dynamiska miljön där företagare naturligt kan mötas och nätverka.

När du hyr eget kontor på kontorshotell kan du lägga mer tid på ditt arbete, eftersom städning, inredning, kaffe, reception, tekniska support och andra tjänster ingår i hyran. Du slipper sitta med koordinering och avtal för denna typ av tjänster. Är du intresserad av en smart lösning för dig och ditt företag? Testa kontor på kontorshotell. Det är ett enkelt sätt att arbeta. När du tecknar medlemskap hos CONVENDUM får du tillgång till ett all inclusive-kontor. Du ser nedan vilken service som ingår och vad det kostar per månad.

Vilken service ingår på CONVENDUM?

Ett medlemskap hos oss är flexibelt och ger dig tillgång till alla våra kontorshotell, i Sverige och utomlands. När du hyr eget kontor har du det på en fast plats, men du kan alltid utnyttja coworking-ytorna på våra andra kontorshotell.

Medlemskapet kostar 5 825 kronor per månad och person. Detta ingår:

  • Coworking space
  • Tillgång 24/7 årets alla dagar
  • Lounge
  • Frukost
  • Bemannad reception
  • Gym
  • WiFi
  • Skrivare
  • Medlemsapp
  • Kontorsmöbler
  • Företagsadress
  • After Work

Om du redan är medlem och hyr kontor hos oss, men får behov av större lokaler, kan du naturligtvis lägga till fler eller större kontor utan problem. Om du vill hyra ett helt våningsplan är även detta möjligt.

Så är det att vara medlem hos CONVENDUM

Aktivitetsbaserade kontor i bästa affärsläge. Det är CONVENDUM. Sättet vi arbetar på utvecklas hela tiden och vi möter det moderna arbetssättet genom att erbjuda kontorshotell som är fullt utrustade med allt en företagare behöver.

När du blir medlem får du tillgång till alla våra coworking spaces, varje dag, dygnet runt. Det spelar ingen roll om du befinner dig i Stockholm, Göteborg eller Palma de Mallorca. Som bonus får du möjlighet att samverka med andra medlemsföretag. Kanske möts ni över en kaffe i någon av våra lounger, eller vid frukosten som serveras varje vardag? Eller på någon av våra veckovisa after works. Det finns många möjligheter med ett medlemskap hos CONVENDUM.

Du har alltid tillgång till den senaste tekniken, ergonomiska designmöbler och all den service du behöver för att problemfritt sköta ditt jobb. WiFi, mötesrum, skrivare och IT-support finns på plats.

här kan du bli medlem

 

Upptäck våra kontorshotell i Stockholm och Göteborg

Våra kontorshotell i Stockholm

Söker du ett kontor att hyra i Stockholm? Då kan vi på CONVENDUM erbjuda ett stort utbud av kontor med attraktiva lägen. Kontoren är premium och du får tillgång till alla våra kontorshotell när du blir medlem. När du väljer att flytta din verksamhet till något av våra kontorshotell i Stockholm får du mer än bara ett kontor. Du får även tillgång till aktivitetsbaserade öppna coworking-ytor, lounger, mötesrum, restauranger, konferenscenter, caféer, gym och mycket mer.

Läs mer om våra kontor i stockholm

 

Våra kontorshotell i Göteborg

Letar du kontor att hyra i Göteborg? Sluta betala kallhyra per kvadratmeter på ett traditionellt kontor – teckna ett medlemskap hos CONVENDUM. Moderna kontor, på attraktiva adresser med citynära läge.

Läs mer om våra kontor i göteborg

 

Coffice

Kontorshotell med fördelar

När du tecknar ett medlemskap hos oss på CONVENDUM erbjuder vi dig många olika fördelar. Till exempel får du möjligheten att välja bland flera olika kontor, eller coworking spaces som vi också kallar det.

Kanske väljer du att vanligtvis utgå från ett av våra kontor på Södermalm i Stockholm. Men ibland kanske du har möten på Östermalm eller i City. Då kan du enkelt boka ett ledigt rum för möte i någon av våra anläggningar ­– du möter upp din kund och håller mötet i ett fullt utrustat mötesrum.

Samma fördelar har du om du befinner dig i Göteborg eller Palma, där vi också har kontorshotell.

Så, även om du väljer att ha ditt kontor på något av våra olika kontorshotell i Stockholm, har du ändå tillgång till alla våra adresser, i alla städer där vi finns – på precis samma villkor.

Varför välja CONVENDUM – 4 anledningar

Enkla hyresvillkor

Många hyresavtal är skrivna på ett sätt så att du som hyresgäst sitter fast väldigt länge. De är även statiska och går inte att justera utefter ditt företags behov. Som motvikt finns CONVENDUM, där vi tycker att hyresvillkor ska vara flexibla. Därför erbjuder vi dig och ditt företag flexibla lösningar. Det spelar ingen roll för oss om du driver ett företag med flera anställda och behöver ett större kontorsrum, eller om du är en egenföretagare som bara behöver en kontorsplats.

Vi finns här för att hjälpa dig att hitta en lösning som gör att din vardag fungerar. Moderna, lokaler, centrala lägen och modern inredning ingår.

All inclusive med service och förmåner

Att vara medlem hos oss är inte bara att hyra ett kontor. Du får även tillgång till aktivitetsbaserade coworking spaces. Här finns möjlighet att både arbeta och nätverka. Dessutom har vi lounger, konferenscenter, restauranger, caféer och gym. Alla behöver en paus ibland.

Självklart slipper du även att tänka på alla kringliggande tjänster som kommer med ett kontor. Vi bemannar receptionen, fixar städning, ser till så att WiFi, skrivare och IT fungerar. Du behöver bara dyka upp och slå upp datorn – sen är du igång.

Jobba när du vill

Våra kontor är öppna dygnet runt för dig som är medlem. Receptionen är bemannad under dagtid, men behöver du komma och jobba mitt i natten finns den möjligheten. Dessutom har du access till alla våra kontorshotell. Boka helt enkelt plats utifrån behov på det kontor du är intresserad av.

En chans till ett inspirerande nätverk

Fördelen med att CONVENDUM är så mycket mer än bara ett kontor är att du får en chans att nätverka med andra medlemmar. De gemensamma ytorna på våra kontorshotell är en dröm för den som gillar inspirerande möten. Lägg därtill dagliga frukostar och veckovisa after works där du får naturliga tillfällen att möta andra företagare och kanske inleda nya samarbeten?

lediga lokaler södermalm

Behöver du ett större kontor?

För företag med många anställda kan vi erbjuda fullt utrustade premiumkontor. Som vanligt hos CONVENDUM kan ni förvänta er fullt utrustade kontor. Servicen är av högsta kvalitet och varje vardag 8-17 finns personal på plats i receptionen.

Även om ni hyr ett större kontor, ett så kallat Big Office, har ni fortfarande ert medlemskap som grund. Och i medlemskapet ingår tillgång till alla coworking spaces, i både Sverige och Spanien. Kvalitet och premiumkänsla som lyfter ditt företag.

Varför hyra ett större kontor av CONVENDUM?

CONVENDUMs Big Office är en bra idé av flera olika anledningar. Här kan du läsa några av dem:

Lokalen följer företagets utveckling

Eftersom du får ett flexibelt hyresavtal kan du enkelt utöka eller minska kontorsytan vid behov. Vi vet att förutsättningar kan ändras snabbt, och är snabbfotade när det gäller att lösa dina utmaningar.

Ergonomiska lokaler och möbler

Våra kontor är utrustade med ergonomiska designmöbler. De är inte bara bekväma att sitta i, de håller också en hög internationell stilnivå.

Service utan att tänka

Du behöver inte längre tänka på service som att beställa kaffe eller boka städning. När du flyttar verksamheten till CONVENDUM får du njuta av förstklassig service. Receptionen är bemannad, frukosten serverad, posten blir hanterad, WiFi:t funkar, skrivaren fungerar också, tekniksupport finns på plats – ja allt som du kan kräva av ett modernt kontor.

Mötesrum och konferensrum

Förutom stora och toppmoderna kontorslokaler där det finns mötes- och konferensrum, har du även möjlighet att hyra in dig i något av våra konferenscenters. Funkar lika bra för telefonmöten som för större sammankomster.

Jobba dygnet runt (om du vill)

Vi vet att tiderna förändras och att kontorstider inte alltid är det självklara. Därför håller vi våra lokaler öppna dygnet runt. Receptionen är bemannad 8-17, men som medlem kan du när som helst komma in och jobba.

Jobba varifrån du vill

Även om du hyr ett specifikt Big Office hos CONVENDUM har du ändå tillgång till vårt nätverk av coworking spaces. Då kan du enkelt planera dina arbetsdagar utifrån vem du ska ha möte med eller var du ska efter jobbet. Vi har flera olika adresser runtom i Stockholm, i Göteborg och Palma de Mallorca.

Är du intresserad av att komma på en visning? Boka in dig redan idag. Eller kontakta oss om du vill ställa frågor. Vi berättar gärna mer om hur vi kan hjälpa dig och ditt företag.

Tips för produktiv arbetsdag

Vad kostar ett kontor? Vanliga frågor och svar!

Vad är en rimlig lokalhyra?

Om du ska hyra en lokal är det viktigt att du tar hänsyn till ditt företags intäkter och utgifter. Först då kan du hitta en rimlig lokalhyra. Det är viktigt att du också kommer ihåg att tänka på andra faktorer, som till exempel hur mycket plats du behöver och vilka fördelar lokalen har. Är läget bra? Vad finns det för faciliteter? Vilken service ingår?

Hur mycket kostar en lokal?

Vad det kostar att hyra en lokal kan variera stort. Allt beror på läge, storlek och vilken utrustning som finns i lokalen. I Stockholm till exempel kan priserna skilja sig avsevärt beroende på var i staden lokalen finns och vilken standard lokalen har. Tittar vi på hela landet varierar priserna ännu mer. Det bästa sättet att ta reda på vad en lokal kostar i ditt närområde är att jämföra priser och kolla runt med olika aktörer. Om du vill hyra lokal problemfritt rekommenderar vi att hyra in dig på något av våra kontorshotell. Det är kostnadseffektivt och enkelt.

Vad är marknadsmässig hyra kontor?

Vad som är en marknadsmässig hyra för kontor varierar beroende på kontorets adress, storlek och skick. Samt vilka faciliteter som finns. Ett kontor som ligger centralt beläget och som är lätt att ta sig till har generellt en högre hyra än ett kontor som ligger avsides, långt bort från serviceutbud.

Eftersom det är högre efterfrågan på kontor i centrala affärsdistrikt i större städer är hyran ofta högre här. I mindre städer är hyrorna ofta lägre.

Man mäter ofta hyran i kvadratmeterpris. Och det genomsnittliga hyrespriset kan variera stort, beroende på hur marknaden ser ut i den specifika staden. För att du ska få en uppfattning om hur det är i din stad är det bästa att själv kika runt på olika annonser, eller att konsultera en fastighetsmäklare eller fastighetsförvaltare.

Vad kostar en liten lokal att hyra?

Att hyra en liten lokal kan kosta väldigt olika beroende på olika faktorer. Storlek, läge och faciliteter är sådant som spelar in när hyresvärden sätter priser. Om du vänder dig till CONVENDUM kan du hyra en liten lokal som passar för en person eller för ett mindre team – till ett pris som passar din budget. Hör av dig för att komma på visning.

Bra stämning på jobbet

Kontakta oss idag!

Ta kontakt med oss för ytterligare information eller boka in en visning av det kontorshotell som du är intresserad av att ha som din bas. Du kommer enkelt i kontakt med oss via e-post på info@convendum.se, telefon på +46 (0)10 510 08 88 eller genom att fylla i formuläret. Givetvis är du också alltid välkommen att kontakta oss via chattfunktionen vi använder här på sidan.

Vill du ha en tydligare uppfattning, finns det fler bilder att tillgå från våra olika kontorshotell på våra sociala medier: Instagram, LinkedIn och Facebook.

Boka visning hos oss på CONVENDUM

Kalkylator

Information

Exempel baserat på:

1 000 kvm kontor med 80 anställda i Stockholm.

Kostnader Per År (SEK)
300 000 SEK
30 000 SEK
200 000 SEK
100 000 SEK
100 000 SEK
20 000 SEK
10 000 SEK
Kontor Vasastan

Bli kontaktad

Varmt välkommen att boka visning hos oss på CONVENDUM

Fyll i formuläret eller ring oss på +46 (0)10 510 08 88 alternativt skicka e-post till info@convendum.se

Kontor Vasastan

Bli kontaktad

Fyll i formuläret eller ring oss på +46 (0)10 510 08 88 alternativt skicka e-post till info@convendum.se så kontaktar vi er inom kort.

Bli kontaktad

Du verkar ha ett väldigt förmånligt pris på ditt kontor!

Det många av våra medlemmar uppskattar är möjligheten att vara en del av ett av Sverige största nätverk med över 5 000 medlemmar men även möjligheten att ta del av ett stort antal kontor i flera städer till priset av ett.
Vill du veta mer om CONVENDUMs fördelar och vad vi kan erbjuda dig och ditt bolag?

Nyhetsbrev