Vad är ett kontorshotell och hur fungerar det?
Enkelt förklarat är ett kontorshotell precis vad det låter som – ett hotell med massa kontor där man har möjlighet att hyra en eller flera kontorsplatser. Antingen i ett öppet kontorslandskap med diverse coworking spaces (coworking-ytor) eller i egna, mer privata kontorsrum.
Ett kontorshotell är en flexibel lösning för små, medelstora eller större företag som är i behov av kontor på såväl kort som lång sikt.
Att hyra in sig på ett kontorshotell ska vara smidigt – inte tvärtom. På CONVENDUM erbjuder vi därför flexibla hyresavtal, anpassade efter dina behov.
Varför kontorshotell?
Inte helt oväntat är det många som föredrar anpassningsbara arbetslösningar efter de senaste åren av distansarbete. Att ha möjligheten att kunna jobba hemifrån när man vill, men också ta sig till kontoret när man vill, är något de flesta både uppskattar och tar för givet idag.
Däremot vill många undvika de genomsnittliga kontorskostnaderna och då kan ett kontorshotell vara den perfekta lösningen som passar de flesta.
KONTORSHOTELL MED FLEXIBLA AVTAL
Att intresset för kontorshotell i Stockholm, och i hela landet, har exploderat och blivit en attraktiv lösning för företag är inte konstigt, då fördelarna är många.
Möjligheten att få mer flexibla och lönsamma avtal, i jämförelse med standardiserade 3-5 årskontrakt som traditionella kontor i regel brukar erbjuda, har visat sig högt uppskattat – inte minst av företag med planer att expandera.
KONTORSHOTELL PÅ ATTRAKTIVA ADRESSER
Utöver kostnadseffektiva lösningar har vi på CONVENDUM valt eftertraktade platser för våra kontorshotell, vilket uppskattas av företag som vill ha ett kontor på en attraktiv adress.
Här kan du hitta alla våra kontorshotell för att se om det är någon adress som känns lockande just för dig.
KONTORSHOTELL MED FÖRMÅNER
Något annat som tilltalar många är möjligheten att nyttja tjänsterna som inkluderas i våra medlemskap, såsom bemannad reception, WiFi, 24/7 access, skrivare med obegränsat antal utskrifter, posthantering och mycket mer.
Våra kontor är inredda med ergonomiska designmöbler för att göra din upplevelse så bekväm som möjlig. Vi vet också hur viktigt och välbehövligt det kan vara med en paus. Därför erbjuder vi bland annat gym och frukost som en del av vår All Inclusive-service.
CONVENDUM – MER ÄN ETT KONTORSHOTELL
Vår främsta uppgift är att erbjuda ett kontorshotell som möter dina behov, som du känner att du vill komma till. Därför vill vi på CONVENDUM erbjuda något bortom vad traditionella kontorshotell i regel erbjuder.
Istället för att erbjuda en samlingspunkt för unga, nystartade företag har vi skapat en mötes- och kommunikationsplattform för alla typer av verksamheter – oavsett storlek.
Vår ambition är att erbjuda ett kontorshotell där du och andra entreprenörer kan inspireras och lära av varandra. En plats där nytänkande startups och traditionella, etablerade företag möter varandra och diskuterar allt från innovation och erfarenhet, till eventuella samarbeten.
NÅGRA AV VÅRA MÅNGA FÖRDELAR
CONVENDUMS COMMUNITY
Kombinationen av våra öppna coworking spaces, dagliga frukostar och After Works varje vecka har skapat ett community där medlemmar utbyter idéer och kunskap, där brainstorming uppmuntras. Man kan även upptäcka nya affärsmöjligheter genom samarbeten med andra medlemmar och eventuellt hitta nya affärspartners.
ETT BEKVÄMT KONTORSHOTELL
Med tanke på hur mycket tid vi spenderar på jobbet har vi sett till att skapa inbjudande utrymmen och mötesrum på alla våra kontor. Vi säkerställer att du har rätt förutsättningar för att du ska kunna ha en produktiv arbetsdag genom att erbjuda en ständig tillgång till kaffe, härlig stämning, ergonomiska designmöbler, bemannad reception och mycket mer.
FLEXIBLA AVTAL & MÖJLIGHETER
Våra flexibla medlemskap innebär att vi anpassar oss efter alla företag, i olika faser och former. Även om du börjar med att endast hyra ett kontorsrum, finns alltid möjligheten att byta till större lokaler i samband med att ditt företag expanderar. Likaså gäller åt andra hållet – från större till mindre lokaler. Beroende på dina preferenser kan du välja ett centralt kontor i Stockholms eller Göteborgs innerstad för ett attraktivt läge, eller i ett ytterområde om du vill bort från stadspulsen.
TILLGÄNGLIGHET 24/7
Alla föredrar inte att jobba just 09-17, måndag till fredag. Därför är våra kontorshotell tillgängliga 24/7 för att du ska kunna använda kontoret när du behöver – utan tidsbegränsningar.
KONFERENSMÖJLIGHETER
Hos oss är det möjligt att boka ett mötesrum för alla typer av möten och konferenser. Dessa rum går i linje med våra stilrena kontor och är även dem utrustade med ergonomiska designmöbler. Varje rum är dessutom försett med den senaste tekniken som möjliggör felfria presentationer och möten utan avbrott. Vid större möten eller heldagskonferenser finns vår skickliga servicepersonal på plats för att servera mat och dryck från vår meny, samtidigt som de välkomnar dina gäster i entrén när de anländer.
Vi låter företag växa och fokusera på sin utveckling, medan vi tar hand om de annars mindre roliga detaljerna runt omkring. Våra kontorshotell blir således en mer långsiktig lösning som möter ett behov hos såväl dagens som morgondagens företagare och medarbetare. Med andra ord, en modern och smidig variant av traditionella kontorslösningar med fokus på flexibilitet och enkelhet.
KONTAKTA OSS PÅ E-POST, TELEFON ELLER VIA FORMULÄR
För mer information om CONVENDUM kommer du enkelt i kontakt med oss via e-post: info@convendum.se, telefon eller genom att fylla i formuläret nedan.
Läs också: CONVENDUM – En del av Slussens modernisering
VAD INGÅR I VÅRT MEDLEMSKAP?
När du hyr in dig hos oss tecknar du ett flexibelt medlemskap som ger dig tillgång till alla våra kontorshotell i Stockholm, Göteborg och Palma.
Förmåner som ingår i vårt medlemskap:
- Coworking space
- Lounge
- Frukost
- Bemannad reception
- Gym
- WiFi
- Skrivare
- Medlemsapp
- Kontorsmöbler
- Företagsadress
- After Work
Behöver du jobba i diskretion eller i en mer fokuserad miljö finns det möjlighet att hyra ett eller flera privata kontor, försedda med skräddarsydda möblemang i en tilltalande design. Även dessa lokaler är utrustade med våra ergonomiska höj- och sänkbara skrivbord, stolar och genomtänkta förvaringslösningar.
HUR MYCKET KOSTAR EN KONTORSPLATS?
Jämför man med ett traditionellt kontor, är ett kontorshotell nästan alltid det billigare alternativet. Eftersom du endast betalar för utrymmet ditt företag behöver för tillfället, undviker du enkelt extra kontorsplatser och kostnaderna som ofta tillkommer. Med våra lösningar har våra befintliga hyresgäster sänkt sina kontorskostnader med upp till hela 50 procent.
För dig som medlem ingår alltid alla våra förmåner som nämns ovan. Genom ett medlemskap slipper du också tänka på mindre roliga saker som exempelvis elektricitet, vatten, möbler, kontorsdrift och konferensteknik. Vi erbjuder dig kort och gott en kostnadseffektiv lösning där du dessutom slipper kostsamma kringtjänster.
KONTORSHOTELL – EN VÄXANDE TREND FÖR FÖRETAG
Coworking-konceptet fortsätter att öka i popularitet och under pandemin, som bröt ut 2020, blev det nästintill en explosionsartad efterfrågan. I kombination med de nya möjligheterna för distansarbete har kontorshotell blivit en naturlig lösning för många.
CONVENDUM erbjuder smarta, flexibla kontor och möteslösningar för alla behov i Stockholm, Göteborg och Palma. Våra kontor skapar förutsättningar för en modern, men också enklare, vardag. Kontakta oss, också ser vi till att hitta en lösning som passar dig.
Läs också: https://convendum.se/sv/studie-sa-ser-den-globala-marknaden-for-coworking-ut/
BOKA MÖTE PÅ VÅRA KONTOR I STOCKHOLM, GÖTEBORG ELLER PALMA
Vill du veta mer om våra kontor och vad som ingår, eller ha svar på andra eventuella frågor, är du alltid varmt välkomna att boka en visning hos oss på CONVENDUM. Fyll i formuläret eller ring oss på +46 (0)10 510 08 88, alternativt skicka e-post till info@convendum.se.
Vill du ha en tydligare uppfattning, finns det fler bilder att tillgå från våra olika kontorshotell på våra sociala medier: Instagram, LinkedIn och Facebook.