Vad kostar lokal Stockholm?

Kontorshotell har blivit ett populärt alternativ till traditionella kontor och idag finns det många alternativ att välja mellan på marknaden.

Hade du koll på att genomsnittshyran för ett traditionellt kontor i Stockholms innerstad ligger på mellan 10 000 – 20 000 kronor per person och månad? Däremot räcker det inte med att enbart titta på pris per kvadratmeter eller anställd för att göra en rättvisande jämförelse mellan ett traditionellt kontor och ett kontorshotell, som kommer göra dig klokare.

Men vilka parametrar ska man då kolla på för att få en rättvis prisbild att utgå ifrån? I denna artikel går vi igenom vad skillnaden är på att hyra en kontorslokal på ett kontorshotell kontra det traditionella viset, hur det funkar att hyra kontorslokal i Stockholm hos CONVENDUM och vad du kan förvänta dig hos oss.

5 saker att tänka på när du ska välja lokal att hyra till ditt företag

  1. Var ligger lokalen?

Tänk på var lokalens adress och om den är lämplig för ditt företag. Om du har anställda som kommer att pendla till jobbet, så kan det vara bra om du ser till att lokalen är lättillgänglig med kollektivtrafik eller parkeringsmöjligheter.

När du hyr kontor hos oss på CONVENDUM får du tillgång till alla våra adresser i Stockholm, men även i Göteborg och Palma där vi också finns.

  1. Vilken storlek är det på lokalen?

Se till att lokalen är tillräckligt stor för ditt företags behov. Du vill inte hyra en lokal som är för stor eller för liten. Tänk på hur många anställda du har, om ni är i behov av att kunna hålla kundmöten och hur mycket utrymme som behövs för att driva verksamheten.

På CONVENDUM erbjuder vi flexibla avtal. Med det menar vi att om du hyr en lokal hos oss, men om din verksamhet växer och nya medarbetare behöver en plats, kan du alltid lägga till fler kontor. Skulle du till och med behöva en helt egen våning, är även det möjligt. Det är helt enkelt dina behov som styr upplägget.

  1. Vad kostar lokalen?

Tänk på din budget och hur mycket du har råd att betala i hyra varje månad. Ta hänsyn till alla företagets kostnader – inklusive hyran, serviceavgifter, el och vatten.

Som medlem hos oss på CONVENDUM betalar du en månadsavgift där allt ingår och skulle du behöva ett eller flera kontor, i form av ett rum eller en hel våning, så tillkommer en kostnad som vi fastslår när vi vet mer om hur dina behov ser ut.

  1. Vilka bekvämligheter behöver du?

Om du och ditt företag är i behov av några speciella bekvämligheter eller servicetjänster, som exempelvis en bemannad reception som inte brukar finnas vid en traditionell kontorslösning, så är saker som detta bra att kartlägga innan du bestämmer dig.

Alla våra anläggningar har bemannad reception kl. 08.00–17.00 samt fri access för alla medlemmar dygnet runt, under årets alla dagar.

  1. Vad säger kontraktet?

Läs igenom hyresavtalet noga och se till att du förstår alla villkor. Vad är det för bindningstid? Vad finns det för möjligheter till ändringar i avtalet?

Hos oss behöver du inte oroa dig över långa bindningstider eller krångliga fastighetsavtal, då vi jobbar med flexibla villkor och kort uppsägningstid. Varför krångla till något som ska vara enkelt?

Spara pengar genom att undvika oväntade kostnader vid hyra av kontor

När du hyr ett traditionellt kontor kan kostnader som el, vatten, städning och möblering snabbt göra att hyran skenar iväg. Detta kan orsaka problem för företag som behöver hålla sin budget och maximera vinsten. Istället kan hyra av ett kontor på ett kontorshotell vara ett mer kostnadseffektivt alternativ.

Genom varmhyra, som kontorshotell erbjuder, betalar du endast för den yta som du faktiskt behöver och använder. Du slipper också oroa dig för oväntade utgifter och extra kostnader som kan uppstå vid traditionell kontorshyra.

Hos CONVENDUM betalar du en fast månadskostnad för allt som behövs för att driva ett kontor, inklusive el, vatten, möbler, kontorsdrift och konferensteknik. Genom att använda våra lösningar kan du som hyresgäst spara upp till 50 % på dina kontorskostnader. Så, istället för att spendera pengar på oväntade utgifter, kan du fokusera helt på din verksamhet och vet precis vad du betalar för.

Läs mer om vad ett medlemskap kostar och vad som ingår här.

Medlemskap på kontorshotell Vs. Hyra traditionellt kontor

Ett medlemskap på ett kontorshotell innebär:

  • flexibla avtal och möjlighet att skala upp eller ner verksamheten efter behov.
  • många bekvämligheter och tjänster inkluderade, såsom WiFi, skrivare, receptionsservice och mycket mer.
  • billigare än att hyra ett traditionellt kontor.
  • möjlighet att arbeta i en dynamisk och kreativ miljö med andra företag samt etablera ditt nätverk.
  • skräddarsydda lösningar efter dina unika behov.

Att hyra ett traditionellt kontor innebär:

  • högre kostnader för hyra, samt tillkommande kostnader för underhåll och service.
  • ansvar för underhåll och service.
  • svårigheter att anpassa lokalen till förändringar i verksamheten.
  • mindre möjligheter att träffa andra företag och etablera nätverk.
  • ofta långa bindningstider.

CONVENDUM – en kostnadseffektiv lösning

Att hyra in sig på ett kontorshotell kan vara en kostnadseffektiv lösning jämfört med att hyra ett traditionellt kontor. På CONVENDUM ingår alla rörliga kostnader redan i priset, vilket betyder att du kan fokusera helt och hållet på din verksamhet utan att behöva tänka på kringkostnader som snabbt kan få månadskostnaden att skena iväg.

Genom att hyra ett kontor på ett kontorshotell slipper du koordinera städning, inredning, kaffe, reception, teknisk support och andra tjänster eftersom alla dessa tjänster ingår. Detta gör att du sparar både tid och pengar.

Vilken service som ingår i lokalhyran?

Hos oss på CONVENDUM tecknar du ett flexibelt medlemskap som ger dig tillgång till alla våra kontorshotell.

Vårt medlemskap kostar 5 825 kronor per person och månad, där följande ingår:

  • Coworking space
  • Tillgång 24/7 årets alla dagar
  • Lounge
  • Frukost
  • Bemannad reception
  • Gym
  • WiFi
  • Skrivare
  • Medlemsapp
  • Kontorsmöbler
  • Företagsadress
  • After Work

Hyr våra populära lokaler för konferens, kick-off och event

Letar du efter en perfekt lokal i Stockholm där du kan hålla din nästa konferens, kick-off eller event? På CONVENDUM har vi ett brett utbud av exklusiva och populära lokaler som passar perfekt för alla typer av event.

Våra anläggningar ligger på olika adresser i hela Stockholm, vilket betyder att någon av våra anläggningar alltid är nära.

Vi erbjuder förstklassig service och hjälper dig med dina önskemål, hur de än ser ut. Med oss hittar du enkelt och smidigt rätt lokal och upplägg för en minnesvärd konferens.

Läs mer om konferens Stockholm

Upptäck våra anläggningar i Stockholm och hitta rätt adress för dig


Kontor Östermalm

Modernt alternativ till lokal i Stockholm
Kontor Norrmalm


Kontor Kungsholmen


Kontor Södermalm


Kontor Vasastan

Läs mer om Coworking i Stockholm

Ökad flexibilitet med tillgång till flera adresser

Föreställ dig att du vanligtvis utgår från Sundbyberg, men att du har flera möten i Stockholms innerstad under dagen. Då kan du enkelt boka ett ledigt mötesrum på någon av våra anläggningar, där du enkelt kan möta upp dina kunder i fullt utrustade rum.

Samma sak gäller om du befinner dig i Göteborg eller Palma, där vi också har kontorshotell. Även om du har ditt kontor på någon av våra anläggningar i Stockholm, så har du alltså samma tillgång till alla våra adresser i samma stad, men även i de andra städerna där vi finns på precis samma villkor. Smidigt va?

Lokal i Stockholm

Vanliga frågor och svar om “Vad kostar lokal Stockholm?”

Hur mycket kostar en lokal?

Kostnaden för att hyra en lokal varierar beroende på läge, storlek och utrustning. I Stockholm kan priserna variera stort beroende på var i staden lokalen är belägen samt vilken standard den har.

Vad är en rimlig lokalhyra?

När du hyr en lokal är det viktigt att ta hänsyn till ditt företags intäkter och utgifter för att hitta en rimlig lokalhyra. Det är också viktigt att tänka på andra faktorer, som hur mycket plats du behöver och vilka fördelar som erbjuds av lokalen, såsom läge, faciliteter och service.

Vad kostar en liten lokal att hyra?

Kostnaden för att hyra en liten lokal kan variera beroende på faktorer som storlek, läge och faciliteter. Hos CONVENDUM kan du hyra en liten lokal för en person eller ett mindre team till priser som passar din budget.

Vad kostar det att hyra festlokal i Stockholm?

Våra priser för att hyra festlokal varierar beroende på hur dina behov ser ut – ex: vilken typ av lokal du är ute efter, hur många gäster som förväntas komma, vilken utrustning som behövs och hur länge du önskar hyra lokalen. Vi kan erbjuda allt från mindre mötesrum för 2-4 personer, till stora event- och festlokaler för upp till 200 personer.

Hur kan jag hitta den bästa lokalen för mitt företag i Stockholm?

Vilken som är den bästa lokalen för dig och ditt företag beror helt på dina unika behov och önskemål. För att hitta den optimala lokalen behöver du tänka på faktorer som storlek, läge, tillgänglighet, utrustning och pris.

Om du behöver en arbetsplats där du kan fokusera på att jobba, men samtidigt ha möjligheten att nätverka och få tillgång till kontorstjänster, kan vårt medlemskap vara den bästa lösningen för dig som ger dig tillgång till alla våra coworking-ytor och allt som hör till. Om du behöver en större lokal för en konferens, kick-off eller något annat event, kan du titta på våra konferenslokaler.

På CONVENDUM erbjuder vi olika typer av lokaler som kan anpassas efter dina behov. Tveka inte att kontakta oss, så hjälper vi dig att hitta den bästa lösningen för dig och ditt företag.

Kontorsplats Stockholm city

Kontakta oss idag!

Ta kontakt med oss för ytterligare information eller boka in en visning av det kontorshotell som du är intresserad av att ha som din bas. Du kommer enkelt i kontakt med oss via e-post på info@convendum.se, telefon på +46 (0)10 510 08 88 eller genom att fylla i formuläret. Givetvis är du också alltid välkommen att kontakta oss via chattfunktionen vi använder här på sidan.

Vill du ha en tydligare uppfattning, finns det fler bilder att tillgå från våra olika kontorshotell på våra sociala medier: Instagram, LinkedIn och Facebook.

Boka visning hos oss på CONVENDUM

Kalkylator

Information

Exempel baserat på:

1 000 kvm kontor med 80 anställda i Stockholm.

Kostnader Per År (SEK)
300 000 SEK
30 000 SEK
200 000 SEK
100 000 SEK
100 000 SEK
20 000 SEK
10 000 SEK
Kontor Vasastan

Bli kontaktad

Varmt välkommen att boka visning hos oss på CONVENDUM

Fyll i formuläret eller ring oss på +46 (0)10 510 08 88 alternativt skicka e-post till info@convendum.se

Kontor Vasastan

Bli kontaktad

Fyll i formuläret eller ring oss på +46 (0)10 510 08 88 alternativt skicka e-post till info@convendum.se så kontaktar vi er inom kort.

Bli kontaktad

Du verkar ha ett väldigt förmånligt pris på ditt kontor!

Det många av våra medlemmar uppskattar är möjligheten att vara en del av ett av Sverige största nätverk med över 5 000 medlemmar men även möjligheten att ta del av ett stort antal kontor i flera städer till priset av ett.
Vill du veta mer om CONVENDUMs fördelar och vad vi kan erbjuda dig och ditt bolag?

Nyhetsbrev