Oscar Kjellström och Johan Lindstrand är tillsammans grundare för Centigo i Göteborg. Ett chefslöst managementkonsultbolag vars vision, Sensible Growth Everywhere, vilar på långsiktighet och hållbarhet. Idag är Oscar och Johan stolta över att ha skapat en stark företagskultur med kompetenta och engagerade medarbetare.
Vilka är ni?
Oscar Kjellström och Johan Lindstrand, tillsammans är vi ansvariga för Centigo i Göteborg.
Varför startade ni Centigo i Göteborg?
Vi har båda jobbat för Centigo i Stockholm och när vi flyttade till Göteborg visste vi att vi ville ta med Centigo hit. Eftersom Centigo är ett chefslöst managementkonsultbolag var det vår ambition att få öppna kontoret här som vägde tyngst. Så det är i kombination med vårt personliga engagemang och en fantastisk stöttning från kollegor i Stockholm som vi startade och bedriver Centigos verksamhet här.
Innan vi tog avstamp i etableringen tog vi en promenad i Slottsskogen, där vi diskuterade våra ambitioner och vår gemensamma vision om vilken typ av arbetsplats vi ville skapa för oss själva och våra framtida medarbetare.
Vad har ni för roller?
Vårt huvudsakliga ansvar är att etablera Centigo i Göteborg, med fokus på varumärkeskännedom och företagets tillväxt. Som managementkonsulter hanterar vi också våra egna projekt. Johan är en extremt duktig projektledare inom bygg- och fastighetsbranschen och retailbranschen och en av de bästa på Centigo (kanske Sverige) på bemanningsoptimering och projekt- och portföljstyrning, så kallad PMO. Oscar har även jobbat mycket med PMO men är kanske framförallt en expert på Go-to-Market strategier och försäljning och har drivit flertalet sådana projekt inom fordonsbranschen, energibranschen och offentlig sektor.
Vad är det viktigaste ni gör?
I grund och botten handlar det om vår passion att skapa en arbetsplats vi själva vill arbeta på; en plats med en långsiktig vision som skapar ett växthus för människor och välmående kunder. Centigos vision, Sensible Growth Everywhere, återspeglar vår övertygelse om att bidra till långvariga och hållbara företag och organisationer. Det är samma princip vi tillämpar för att driva Centigo i Göteborg.
Vad är ni mest stolta över inom det ni gör professionellt?
Vi är särskilt stolta över det team vi har samlat och den starka kultur som vi har skapat. Våra konsulter är mycket kompetenta och engagerade. Vi skulle kunna ha vuxit dubbelt så snabbt, men vi har varit mycket selektiva i vår rekrytering för att bibehålla en hög nivå av engagemang och expertis.
En viktig del av vår kultur är att främja psykologisk trygghet, vilket innebär att alla i teamet känner sig bekväma att dela med sig av sina åsikter och idéer och veta att de är uppskattade och respekterade. Detta stärker samarbetet och leder till bättre beslutsfattande och innovativa lösningar.
I samband med att Oscar och Johan startade Centigo i Göteborg har de suttit på CONVENDUM Kungsportsavenyn 21. En attraktiv adress, flexibiliteten och att kunna skala upp och ner i ytorna på kontorslokalerna är viktiga i valet av kontorsplats men den största bidragande faktorn till att de stannar på CONVENDUM är den professionella och trevliga personalen.
När blev ni medlemmar på CONVENDUM och varför?
Vi har suttit på CONVENDUM från dag ett när vi startade Centigo i Göteborg den 1 mars 2021. Och det var faktiskt efter en egen genomförd förstudie som vi valde CONVENDUM. För oss har det alltid varit viktigt med ett kontor som ligger centralt på en attraktiv adress, vilket såklart gör oss mer attraktiva som arbetsgivare men också underlättar för våra kunder att enkelt kunna ta sig hit.
Varför trivs ni och era medarbetare på CONVENDUM?
Vi skulle verkligen vilja höja personalen här för de är suveräna. De är professionella, service minded och extremt trevliga och är nog den störst bidragande faktorn till att vi valt att stanna kvar här trots att vi vuxit. Vi är på vår tredje kontorsstorlek nu. Möjligheten att kunna skala upp eller ner gör det extremt enkelt att växa på alla håll här.
Får ni något utbyte av nätverket som finns att tillgå?
Vi hade nog kunnat nyttja nätverket i huset ännu mer för det blir ju enkelt att man lär känna de som sitter på samma våning. Men framförallt har vi använt CONVENDUMs lokaler som nätverksplattform för vårt externa nätverk genom att vi hållit rekryteringsdagar här, vår årliga Försommarsvalka som är ett event för våra kunder och branschkollegor samt bjuder ofta och gärna hit kunder för möten och konferenser.
På vilket sätt bidrar CONVENDUM till er arbetsvardag och karriärsresa i stort?
Genom att arbeta på CONVENDUM har vi skapat en idealisk miljö för att locka nya kollegor och hålla professionella möten med kunder. Vårt kontor är verkligen en mötesplats som adderar stort värde till vår vardag och övergripande karriärresa.
Läs mer om CONVENDUM
Om CONVENDUM
CONVENDUM erbjuder moderna och efterfrågade kontorslösningar för små och stora företag. CONVENDUMs erbjudande sträcker sig från Coworking, Private Office, Big Office, Exclusive Office, Enterprise Membership till Office Management. Gemensamt för de olika produkterna är premiumkontor I kombination med aktivitetsbaserade öppna coworkingytor, lounger, konferenscenter, café, gym, musikstudios och showrooms. Därtill erbjuds också företagsbostäder.