Max Björkstedt är Business Area Manager och ansvar och driver affärsområdet Office Management. Läs mer om Max utvecklingsresa här.
Berätta om dig själv, vem är du?
— Jag heter Max och är Affärsområdeschef vid CONVENDUM. Jag har en bakgrund inom projektledning, HR samt affärsutveckling inom både privat och offentlig sektor. Mitt mål är att göra Office Management till den största och bästa produkten som CONVENDUM erbjuder.
Hur ser din CONVENDUM resa ut, hur länge har du arbetat på här?
— Jag började vid CONVENDUM hösten 2019, så lite mer än 4 år idag. Jag har verkligen fått möjlighet att utvecklas med bolaget under mina år och kunnat testa på olika roller. Jag började som Account Manager för att under pandemin gå över till Operations och jobba med service mot våra medlemmar. Därefter har jag haft roller som Ombyggnadsansvarig, Projektledare, Affärsområdeschef för CONVENDUM Living, HR Chef, Europeisk expansionschef och nu Affärsområdeschef för vår nya produkt Office Management.
Varför trivs du på jobbet?
— Att få starta upp och driva nya områden inom CONVENDUM har verkligen varit roligt och utvecklande. Från att starta upp CONVENDUM i Spanien till att nu jobba med en helt ny produkt, gör att jag hela tiden får utmana mig själv, vilket jag tycker är riktigt kul. Att jag dessutom har riktigt härliga kollegor och ett kontor i världsklass gör såklart dagarna ännu bättre.
Hur ser en vanlig arbetsdag ut?
— En vanlig arbetsdag för mig innebär att starta dagen med ett snabbt morgonmöte, daily huddle, tillsammans med ledningsgruppen. Därefter morgonmöte nummer två, vilket innebär säljmöte med kollegorna på huvudkontoret. Dagen fortsätter sedan med kund- och leverantörsmöten och att jobba med ett aktuellt projekt. Det bästa på dagen är att komma ut till våra Office Management kunder för korta spontana prat med mina kollegor på CONVENDUM som driftar kundernas kontor till att i si tur få träffa våra kunders medarbetare, allt för att få en bild hur allt flyter på.
CONVENDUM har tagit steget till att bli en Office as a service provider och breddat sitt tjänste- och produktutbud för stora bolag, däribland Office Management. Vad är Office Management?
— Office Management är att vi tar CONVENDUMs premium kontorsservice, som vi har på våra Coworking Spaces till andra företags kontor. Vi går in som enda leverantören till våra kunder gällande allt inom kontorsdrift. Det kan innebära bemanna frontdesk, service till medarbetare, hantera mötesrum, servera frukost samt hantera IT och fastighetsservice.
Vad innebär din roll som Business Area Manager för Office Management?
— Min roll som Business Area Manager innebär att jag har ansvar och driver affärsområdet Office Management. Det innebär att jag jobbar med områdena Operations, Ekonomi, Försäljning, Leverantörer, Personal och uppstart vid nya kunder.
Vad tror du om att CONVENDUM betyder för medlemmarna och som mötesplats i stort?
— Kvalité och gemenskap.
Läs mer om CONVENDUM
Om CONVENDUM
CONVENDUM erbjuder moderna och efterfrågade kontorslösningar för små och stora företag. CONVENDUMs erbjudande sträcker sig från Coworking, Private Office, Big Office, Exclusive Office, Enterprise Membership till Office Management. Gemensamt för de olika produkterna är premiumkontor I kombination med aktivitetsbaserade öppna coworkingytor, lounger, konferenscenter, café, gym, musikstudios och showrooms.