CONVENDUM intensifierar sin marknadsföringsstrategi genom att integrera influencer marketing under 2024. Detta beslut är strategiskt för att nå ut till nya målgrupper och stärka CONVENDUMs varumärke på ett bredare plan i den ständigt föränderliga affärsmiljön.
I en värld där digitala trender numera styr kommunikationen har CONVENDUM valt att utöka sin marknadsföring genom influencer marketing. Detta för att på ett nytt sätt skapa medvetenhet kring sina flexibla kontorslösningar. Genom samarbeten med framstående profiler inom olika nischer strävar CONVENDUM nu efter att skapa autentiska och personliga berättelser som talar till den befintliga men även förhoppningsvis en ny publik.
— Vi är glada över att ta ett ytterligare steg in i influenser marketing-världen. Det ger oss möjligheten att på ett mer personligt sätt kommunicera fördelarna med våra flexibla kontorslösningar och samtidigt nå ut till nya målgrupper. Vårt samarbete med @hemnetknarkarna, ett av Sveriges största humorkonton på Instagram, är en spännande inledning på denna satsning, säger Oscar Limbäck, COO på CONVENDUM.
CONVENDUM inleder med ett partnerskap med @hemnetknarkarna som i dagsläget har 659 000 följare på Instagram och är känt för sitt humoristiska och engagerande innehåll. Att det blev just Per Johansson (mannen bakom kontot @hemnetknarkarna) som blev den första profilen att göra ett sånt här samarbete föll sig naturligt eftersom Per har suttit med sin mäklarfirma Ambassadeur på CONVENDUM sedan 2016.
Samarbetet mellan CONVENDUM och Hemnetknarkarna går live på @hemnetknarkarna på Instagram den 23:e januari.
Läs mer om CONVENDUM
Om CONVENDUM
CONVENDUM erbjuder moderna och efterfrågade kontorslösningar för små och stora företag. CONVENDUMs erbjudande sträcker sig från Coworking, Private Office, Big Office, Exclusive Office, Enterprise Membership till Office Management. Gemensamt för de olika produkterna är premiumkontor I kombination med aktivitetsbaserade öppna coworkingytor, lounger, konferenscenter, café, gym, musikstudios och showrooms.