Arbeta aktivitetsbaserat – öka trivseln på kontoret

Vill ni öka trivseln på kontoret? En stor del av våra dagar spenderas på arbetsplatsen, därför är det viktigt att trivas. Genom att flytta verksamheten till CONVENDUMs aktivitetsbaserade kontor skapar ni utrymme för alla att arbeta utifrån sina egna förutsättningar.

Vad innebär det att arbeta aktivitetsbaserat?

Det aktivitetsbaserade arbetssättet fokuserar på frihet och rörlighet hos medarbetarna. Kontoret anpassas och delas in i olika zoner där man kan röra sig fritt och välja vilken zon som passar en bäst för tillfället.

Till zonerna hör bland annat tysta avdelningar som ger medarbetarna stöd när de behöver arbeta fokuserat. Även gemensamma ytor som främjar sociala samspel, och mötesrum som passar för till exempel telefonmöten och konferenser.

För att lära dig mer om detta arbetssätt rekommenderar vi dig att läsa våra tidigare artiklar:

Så bidrar det till att öka trivseln på kontoret

Det aktivitetsbaserade arbetssättet kan på många sätt bidra till en ökad trivsel på arbetsplatsen. Här har vi samlat några av de trivselfaktorer du kan dra nytta av när du flyttar verksamheten till något av våra aktivitetsbaserade Coworking spaces:

Stillasittandet minskar

Stillasittande är ett vanligt förekommande problem på kontor. Genom att anamma det aktivitetsbaserade arbetssättet och låta medarbetarna röra sig fritt mellan kontorets olika zoner, minskar också stillasittandet. Många av våra kontor är också försedda med gym, något som kan bidra till en ökad trivsel och hälsa.

Produktiviteten ökar

Medarbetarnas produktivitet och förmåga att hantera sin arbetssituation ökar genom att själva kunna förflytta sig mellan de olika zonerna baserat på vilken arbetsuppgift som ska lösas. Behöver de arbeta fokuserat kan de göra detta utan att störas av andra kollegor som pratar med varandra.

Irritationsmomenten minskar

Flera små irritationsmoment kan många gånger leda till en försämrad trivsel på arbetsplatsen. Vems tur är det att plocka ur diskmaskinen? Vem är det som inte har tömt kaffemaskinen efter sig? Varför är det inte städat? Varför fungerar inte internet?

När du flyttar verksamheten till oss på CONVENDUM är alla tids- och kostnadskrävande kringtjänster inkluderade. Det innebär att du och dina medarbetare kan fokusera på det som är viktigast – kärnverksamheten.

Ni slipper tänka på städning, reception, Wi-Fi, IT-support och andra kringtjänster. Alla våra Coworking spaces är bemannade av serviceinriktad personal som ser till att irritationsmomenten minskar och trivseln ökar.

Samhörigheten ökar

Genom att flytta verksamheten till CONVENDUM blir du och dina medarbetare en del av vår inkluderande community. De trivsamma loungerna och öppna ytorna som delas med andra medlemmar ger er möjligheten att utvecklas i en social kontext.

Dagliga frukostar och veckovisa after works blir en naturlig plats att utbyta erfarenheter och knyta nya kontakter. Kanske leder det till nya spännande samarbeten?

Som du märker finns det många sätt som det aktivitetsbaserade arbetssättet kan bidra till en ökad trivsel på kontoret. Om du också vill ta del av detta kan du med fördel flytta verksamheten till oss på CONVENDUM!

Boka en visning via kontaktformuläret, ring oss direkt på +46 (0)10 510 08 88 eller använd vår chattfunktion.

Kontor Vasastan

Bli kontaktad

Varmt välkommen att boka visning hos oss på CONVENDUM

Fyll i formuläret eller ring oss på +46 (0)10 510 08 88 alternativt skicka e-post till info@convendum.se

Kontor Vasastan

Bli kontaktad

Fyll i formuläret eller ring oss på +46 (0)10 510 08 88 alternativt skicka e-post till info@convendum.se så kontaktar vi er inom kort.

Bli kontaktad

The title goes here

Nyhetsbrev