Att tänka på när du ska hyra lokal för din verksamhet


Olika organisationer har olika förutsättningar, något som är viktigt att ha i åtanke när man är på jakt efter nya lokaler. I denna artikel delar vi med oss av fem punkter som kan hjälpa till att underlätta processen när du ska hyra lokal. 

Så hittar du passande lokaler för din verksamhet

För att du och dina medarbetare ska trivas på arbetsplatsen gäller det att hitta lokaler som passar just er. Här hittar du fem punkter värda att tänka igenom innan du hyr lokal för din verksamhet:

  1. Antalet medarbetare – Ha antalet medarbetare i åtanke. Hur många anställda måste få plats på kontoret just nu – och hur många kommer eventuellt tillsättas inom den närmsta tiden? Genom att tänka på detta tidigt i processen minimerar du risken för att hyra lokaler som antingen är alldeles för stora eller för små.
  2. Läget – När man är på jakt efter kontor är läget a och o. Fundera på vart du helst ser att era nya lokaler ska vara placerade. För att komma fram till det rekommenderar vi dig att tänka på:
  • Vart de anställda bor
  • Vilka kommunikationsmöjligheter som finns
  • Närheten till mat och nöjen
  • Omgivningen, ex. promenadstråk, grönområden och liknande
  1. Priset – Vad kostar det? En av de viktigaste sakerna att tänka på när man ska hyra lokal är såklart priset. Det finns många faktorer som påverkar vad lokaler kostar, bland annat tillgång och efterfrågan, läget och storleken på kontoret.
  2. Flexibiliteten – Vi har tidigare påpekat hur viktigt det är att ha antalet nuvarande och kommande medarbetare i åtanke när man ska hyra kontor. Vi är också medvetna om hur svårt det kan vara i och med att förutsättningar ständigt förändras. Att då vara fast i ett långt hyresavtal kan vara knepigt. Se därför till att välja en hyresvärd som premierar flexibla avtal med korta bindningstider.
  3. Kringtjänster – Vad många inte tänker på när man är på jakt efter nya lokaler är att det oftast tillfaller många kringtjänster som man inte tänkt på. Det är internet, skrivare, städning och en mängd andra saker som man blir tvungen att rodda med. Något som också medför ökade kostnader. Se därför till att kontrollera vad som ingår och inte.

Enligt rapporten Nordic Outlook från JLL, efterfrågar allt fler organisationer företagslokaler i centrala lägen, samtidigt som tillgången på dessa har minskat. Något som har medfört att priserna för kontor på attraktiva platser generellt sett har skjutit i höjden. Men det behöver inte vara så.

Genom att teckna ett medlemskap hos CONVENDUM får du nämligen tillgång till toppmoderna och centralt belägna Coworking spaces i både Stockholm och Göteborg. Dessutom till ett pris som är överkomligt för såväl små, medelstora och stora organisationer.

Moderna kontorslösningar för alla verksamheter

På CONVENDUM är vi mycket glada över att kunna erbjuda moderna, flexibla och kostnadseffektiva kontorslösningar som lämpar sig utmärkt för alla typer av verksamheter. Oavsett storlek och behov.

Som tidigare nämnt får du genom vårt medlemskap tillgång till ett tiotal Coworking spaces i både Stockholm och Göteborg. Det vill säga centralt belägna kontorslokaler,  där låsbara kontor samsas med gemensamma coworkingytor, mötes- och konferensrum. Du och dina medarbetare väljer själva vart ni vill sitta och kan dessutom röra er fritt med de personliga CONVENDUM-korten som ger er access till alla Coworking spaces.

För dig som vill kunna arbeta fokuserat finns egna låsbara kontor att tillgå. Tack vare förmånliga hyresavtal kan du också utöka eller minska kontorsytan i takt med att förutsättningarna förändras.

Fokusera på din kärnverksamhet

Ytterligare en fördel med våra Coworking spaces är att de är bemannade på vardagar. Dessutom ingår alla kringtjänster i medlemskapet. Du slipper alltså tänka på saker som reception, städning och IT-support, vilket ger dig mer tid att fokusera på det viktigaste – kärnverksamheten.

Genom att flytta verksamheten till CONVENDUM får du en modern, flexibel och kostnadseffektiv kontorslösning som lämpar sig utmärkt för alla typer av verksamheter. Boka en visning via kontaktformuläret, ring oss direkt på +46 (0)10 510 08 88 eller använd vår chattfunktion.

 

 


Kontor Vasastan

Bli kontaktad

Varmt välkommen att boka visning hos oss på CONVENDUM

Fyll i formuläret eller ring oss på +46 (0)10 510 08 88 alternativt skicka e-post till info@convendum.se

    Kontor Vasastan

    Boka visning

    Varmt välkommen att boka visning hos oss på CONVENDUM

    Fyll i formuläret eller ring oss på +46 (0)10 510 08 88 alternativt skicka e-post till info@convendum.se