Hello Ebbot

CONVENDUM Ambassadör – Hello Ebbot


Företaget Hello Ebbot insåg som många andra under pandemin att behovet för det traditionella kontoret inte längre fanns på samma sätt. De bestämde sig istället för att leta efter en mer dynamisk mötesplats och landade till slut hos CONVENDUM på Katarinavägen 15. Gustav Elveros, CMO på Hello Ebbot, berättar om deras smarta chatbot och om hur de älskar att utmana gamla koncept.

Vem är du och vad har du för roll i företaget?
Jag heter Gustav Elveros och är CMO på Hello Ebbot. På arbetet leder jag ett sälj / marknadsteam om 9 personer där vi hela tiden utvecklar vår ”best practice” i hur vi möter förväntan hos både nya och befintliga kunder.

Berätta om Hello Ebbot, vad gör ni?
Vi utvecklar Chatbot’s som automatiserar det repetitiva och tråkiga arbetet som vi människor inte är lämpade för att göra. Vi tillhandahåller också en Smart Chat för oss människor så att vi kan lägga vår energi på lite mer stimulerande arbetsuppgifter. Ofta de lite mera komplexa och som kräver en mänsklig ”touch” men självklart också med AI-verktyg som underlättar arbetet. I slutet av dagen är både slutkunder, medarbetare och företag vinnare av Hello Ebbot.

Vad skiljer er från liknande företag inom samma bransch?
Låter jätteklyshigt… Men vi utgår verkligen från kundens bästa. Som vi ser det, är det hyffsat ”enkelt” att automatisera om man bara utgår ifrån tekniken i sig. Men att skapa en chatbot som dessutom får 5 av 5 i kundbetyg av användarna är däremot extremt avancerat. Vi vill att kunder älskar företag som använder Ebbot för att det är den absolut bästa supportkanalen.

Dessutom är vi ett svenskt bolag! Vår marknad är fylld av finländska, norska och amerikanska alternativ men de flesta bolag idag ser en stor fördel med närheten både i geografi och marknadsförståelse. Vi fattar den svenska mellanmjölken och jantelagen kan man säga!

Varför valde ni CONVENDUM?
Jag tror att vi, precis som många andra företag, upplevde ett tomrum när Corona kom. Vi hade fortfarande kvar vårt kontor på Östermalm men i och med att vi väldigt sällan var där kändes inte lokalerna så härliga längre. Det man slutar investera i, oavsett om det är tid eller pengar, dör ju ut lite tyvärr. Samma känsla hade vi kring kontoret som ”stod still” trots att vi som bolag rörde oss i 190 km/h.

Sen älskar vi att utmana de gamla koncepten. Bara för att vi alltid gjort på ett sätt innebär det absolut inte att det är så vi borde fortsätta. Vi bestämde oss därför att utmana kontorstänket och i stället använda CONVENDUM och det har funkat grymt bra. Nu har vi också precis också utökat vårt samarbete där vi kommer ha fler mötesrum och fasta arbetsplatser vilket kommer bli kanon!

Sen ryktas det också om att de återkommande AW’s CONVENDUM har ska vara magiska. Dessa ser vi fram emot att uppleva!

Vart är er verksamhet om 5 år?
Vi vill fortsätta göra bra saker för våra tre intressenter; kunderna, medarbetarna och företagen. Detta innebär fler uppskattade automatiseringar men också flertalet nya sätt att möta kunderna. Vi älskar så klart också nya AI-modeller som underlättar livet för både oss och andra.

3 snabba kontorsfrågor:

Beskriv din arbetsplats med ett ord:
– Premium!

Frukost eller AW?:
– AW

Vad är det bästa med Katarinavägen 15?:
– Personalen, så jäkla trevliga!

CONVENDUM etablerar moderna och efterfrågade Coworking spaces och företagsbostäder i centrala affärsdistrikt. CONVENDUM erbjuder premiumkontor i kombination med aktivitetsbaserade öppna coworkingytor, lounge, konferenscenter, restaurang, café, gym, musikstudios och showrooms. Därtill erbjuds också boende i form av företagsbostäder. Följ oss på FacebookLinkedInInstagram och YouTube.

Kontor Vasastan

Boka visning

Varmt välkommen att boka visning hos oss på CONVENDUM

Fyll i formuläret eller ring oss på +46 (0)10 510 08 88 alternativt skicka e-post till info@convendum.se